اهمیت آجر نما در نمای ساختمان های تهران

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

نما اولین جاذبه ی هر ساختمان است و تا حدودی هویت اصلی ساختمان را بازگو می کند. همچنین در بعضی از پروژه ها نما بیانگر معماری داخلی بنا نیز می باشد. طراحی نمای آجری در سراسر کشور از گذشته تا کنون مخصوصا در ایران بسیار متداول و رایج بوده است و یکی از مزیت های آن سازگاری با اقلیم کشور می باشد. امروزه با توجه به پیشرفت طراحی شاهد بسیاری از کاربرد های چنین متریالی در سبک های مدرن هستیم که به نوعی سنت و مدرنیته را به هم  مربوط می کند.

 آجر یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای  طراحی نمای ساختمان است ، اما چرا؟ در ادامه با 4 دلیل اصلی که آجر را در میان بهترین گزینه ها قرار می دهد  همراه باشید....

صرفه جویی انرژی

دیوارها و طراحی نماهای آجری نسبت به سایر مصالح ساختمانی  عایق بندی بهتری برای خانه در برابر سرما و گرما هستند. یک خانه تمام آجری از نظر مصرف انرژی به صرفه است و نگهداری آن هزینه کمتری دارد در نتیجه دوستدار طبیعت و محیط زیست می باشد.

دوام

یک دیوار آجری می تواند صدها سال یا بیشتر دوام داشته باشد. برخی از قدیمی ترین بناهای جهان که هنوز پابرجا هستند از آجر تشکیل شده اند  با طراحی نمای آجری با کیفیت می توانید مطمئن باشید که در برابر تست زمان مقاومت می کند. آجرها فوق العاده مستحکم و قادر به پشتیبانی کامل از یک ساختمان هستند در عین حال آجرها خیلی آهسته فرسوده می شوند و به دلیل رنگ آمیزی طبیعی منحصر به فرد آنها مدت زیادی طول می کشد تا آجرها لکه هایی را برزو دهند . به لطف طبیعت بادوام و مستحکم آجرها ، یک ساختمان با نمای آجری نگهداری کم و نگرانی کمتری دارد.

زیبایی

آجرها کلاسیک ، زیبا و بسیار متنوع هستند و هیچ دو نمای آجری کاملاً یکسان نیستند. به علاوه ، آجرها را می توان به روشهای مختلفی کنارهم قرار داد. استفاده از الگوهای مختلف برای سبک های برجسته ضمن اینکه آجرها در داخل و خارج از خانه استفاده می شوند ، می توان آنها را مدرن ، روستایی ، سنتی و فراتر از آن دیزاین کرد.

پایداری

بسیاری از مصالح ساختمانی باعث آلودگی زیادی می شوند که از طرق مختلف به محیط زیست آسیب می رسانند. آجر ماده بسیار خوبی است که در واقع پایدار است. کارخانه های آجر اکنون با استفاده از منابع سوخت غیر فسیلی ، مانند جذب متان آزاد شده توسط زباله از محل دفن زباله ها یا زباله های کشاورزی و منابع جایگزین، انرژی را به کار می اندازند.

دیگر مزایای نمای آجری

مقاوم در برابر حرارت برای کاهش احتمال آتش سوزی در فضاهای اداری و مسکونی

کاهش آلودگی صوتی و نویز

برای محافظت از آجر لازم نیست آجر رنگ شود

هزینه کم

البته هیچ متریالی بدون اشکال نیست اشکالاتی که در مورد آجر وجود دارد کم است اما وجود دارد و جای بحث دارد. در بعضی موارد یک بلوک بتونی یا مواد دیگر ممکن است مصالح ساختمانی مناسب تری باشد. موارد منفی آجر شامل موارد زیر است:

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که طوفان ها رایج است ، آجرها مقاومت کافی در برابر این چالش را به اندازه خانه های بلوک سیمانی ندارند.

اگر در آب و هوایی بسیار مرطوب زندگی می کنید ، آجرهای متخلخل مناسب نمی باشند.

اگر از آجرهای ضعیف استفاده کنید و قبلاً آسیب دیده یا ضعیف شده باشد ، به احتمال زیاد با مسائل مختلفی روبرو خواهید شد. استفاده از آجرهای با کیفیت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.